10 مکان زیبای گردشگری تایلند
تاریخ : 9 تير 1395
بازدید : 91
نویسنده : شاهد

10 مکان زیبای گردشگری تایلند

تایلند مجموعه ای از مناظر زنده و پرشوری است که شامل شهرهای پرجمعیت باشکوه، معابد بودایی با راهبان نارنجی پوش ، مناظر سرسبز و خرم با دهکده هایی که در ان کشاورزی می کنند ، ویرانه های باستانی و ...می شود.

تور تایلند

10 مکان زیبای گردشگری تایلند

تایلند مجموعه ای از مناظر زنده و پرشوری است که شامل شهرهای پرجمعیت باشکوه، معابد بودایی با راهبان نارنجی پوش ، مناظر سرسبز و خرم با دهکده هایی که در ان کشاورزی می کنند ، ویرانه های باستانی و ...می شود. این تصویر سازی زیبا ا تایلند به شما خواهد گفت که چرا رایج ترین و مشهور ترین مقصد گردشگری در حنوب شرق اسیا کشور تایلند است.با خواندن این صفحه خواهید توانست زیباترین مکان های تاریخی و فرهنگی و حتی جاذبه های طبیعی تایلند را شناسایی کرده و با ان ها اشنا شوید.

10 – چیانگ رای

چیانگ رای شمالی ترین شهر تایلند بوده و می توان گفت که کانون اقتصادی مثلث طلایی به شمار می رود و با کشورهای میانمار و لایوس هم مرز است.این شهر که غالبا در طول روز ارام و ساکت است اما شب هنگام با درخشش نور بر مغازه ها و رستوران ها ، این شهر به تکاپو افتاده و چهره پویایی به خود می گیرد.

9- پای

"پای " روزگاری تنها یک دهکده در بخش شمالی تایلند بود اما امروزه شهر شکوفایی است که به واسطه دارا بودن دره های زیبا و فضای ارام و دل نشینش ،یکی از مقاصد گردشگری مهم برای گردشگران به حساب می اید.از ان جایی که این شهر در دامنه کوه واقع شده است ،گزینه های متعددی برای سفر با گاری و دیدن از عشایر تپه نشین وجود دارد.در نزدیکی شهر – در بیرون از شهر –کمپ فیل ها ، چشمه های اب گرم و ابشار های زیبایی وجود دارد که هر یک به نوعی نظر گردشگران را به خود جلب می کند.علاوه بر این موارد رودخانه پای این امکان را به گردشگران می دهد که از قایق سواری در این رودخانه بهره مند شده و لذت کافی ببرند.

8- معبد فانوم رانگ

معبد فانوم رانگ که روی یک اتشفشان خاموش واقع شده در واقع یک معبد هندو است که به واسطه داشتن معماری بی نظیرش مورد توجه است.این مکان که در نزدیکی روستای " نانگ رانگ " قرار دارد ، معبد مقدسی است که با فرهنگ " خمری " ساخته شده و قدمت ان به قرن 10 الی 13 باز می گردد و باید گفت که این معبد به "شیوا "خدای هندی تعلق داشته است. این بنا با ماسه سنگ و لاتریت ساخته شده است. جهت این بنا رو به شرق بوده و به همین دلیل هر ساله 4 مرتبه خورشید از میان 15 درگاه ان می درخشد و مردم بومی فستیوال فانوم رانگ را در حوالی اوریل جشن می گیرند.

7- رای لای

این جا محلی است مه نظر بسیاری از گردشگران را نی رای لای (یا رای له ) شبه جزیره کوپکی است که تنها به وسیله قایق می توانید به ان دسترسی داشته باشید.وجود صخره های اهکی بلند در این مکان نظر صخره نوردان را از سرتاسر جهان به خود جلب می کنند. علاوه بر این ، این مکان یکی از جاذبه های گردشگری رایج در تایلند بوده و با دارا بودن سواح زیبا و فضای ارام یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در تایلند محسوب می شود. تقریبا می توان گفت که تمام ساختمان های موجود در این شبه جزیره کوتاه و یک طبقه بوده و بخش توسعه یافته این جزیره در پشت جنگل واقع شده و خوبی این شبه جزیره در ان است که هیچ ساختمان بلندی در ان نبوده و بیشتر خانه ها در میان درختان و با غ های این مکان پنهان شده اند.

6- پارک بین المللی کائو سک

کائو سک از نظر بسیاری از مردم زیباترین پارک حیات وحش تایلند بوده که در ان رودخانه و دریاچه و جنگل و سنگ های اهکی به چشم می خورند.این پارک در استان " سورات تانی " در بخش جنوبی تایلند وقع شده و به نوعی پناهگاه جانوران وحشی مثل فیل های اسیایی ، گوزن های وحشی ، گراز ها و خرس ها ی وحشی و تاپیر مالایا وچندین نوع میمون مثل: گیبون ، دم خوکی مکک می باشد.در این پارک چندین راه باریک تعبیه شده که باز دید کنندگان م توانند با انتخاب یکی از ان ها به گردش در پارک پرداخته و حتی از مناظر زیبا ان عکس بگیرند ویا در استخر های طبیعی ان شنا کنند و از این مجموعه زیبا لذت ببرند.

5- آیو تایا

این شهر در سال 1350 بنا گذاشته شده است و در دره رودخانه " فرایا چائو "در تایلند واقع گردیده است.این شهر در جزیره ای است که از سه طرف با رودخانه محصور شده و ان را به خلیج سیام –امروزه خلیج تایلند – متصل می سازد.شاه " یو تانگ " این شهر را پایتخت فرمانروایی خود قرار داد که به پادشاهی ایوتایا شهرت یافت که البته با نام "سیام " بیشتر شناخته می شد.این شهر که روزگاری مهم ترین شهر روی زمین محسوب می شد مکانو و موقعیت خوبی داشت و در ان سه کاخ و 400 معبد وجود داشت و جمعیتی بالغ بر یک ملیون نفر در ان ساکن بودند.در سال 1767 "برمه " ها به این شهر حمله کرده ئ این شهر را تسخیر کردند و از ان به بعد" بنگک " پایتخت قرار داده شد.امروزه ویرانه های این شهر یکی از مکان های مهم گردشگری تایلند به حساب می اید. این مکان در 80 کیلومتری شمال بنگک بوده و به سهولت ازطریق قطار ، اتوبوس یا قایق قابل دسترسی است.

4- کانچانابوری

این شهر در بخش غربی تایلند واقع شده و به خاطر داشتن مناطر فوق العاده زیبا و دسترسی اش به پارک های ملی و ابشارها بسیار ستودنی است. شهرت شهر کانچانابوری بیشتر به خاطر پلی است که بر وری رودخانه " کوایی " بنا شده که این پل یاد اور مرگ تاریخی هزران نفر کارگران اسیایی است که زمان ساخت این پل در جنگ جهانی دوم جان باختند.چندین موزه در به این امر اختصاص داده شد که در مورد شهر و این پل در سال دهه 1940 اطلاعات کافی به مخاطبان می دهند.در خارج این شهر چندین پارک ملی وجود دارد که در ان ها مناطری بسیار زیبا با ابشار ها و غارهی منحصر بفردی خود نمایی می کنند.

3- چیانگ مای

در شهر چیانگ مای در میان کوه های شمالی تایلند محصور شده و شهری پر رونق و چشم نواز است که همه گردشگران ارزو دارند تا به گردش در طبیعت زیبای این شهر بپردازند.علاوه بر این این شهر در نوع خود شهری بزرگ است که از اهمیت فرهنگی بالایی نیز برخوردار می باشد.با گردش و پیاده روی در مرکز تاریخی این شهر دیوار های قدیمی و تعداد بی شماری از معابد بودایی را تماشا خواهید کرد.

2- بنگک

بنگک پایتخت و در عین حال بزرگ ترین شهر تایلند است که در ان اسمان خراش های بی شمار ، کاخ های با شکوه ، معابد باستانی ، کلوب های شبانه ، مغازه های پر رفت و امد و خیابان های سرسبز و غذا های اشتها اور خود نمایی می کنند.اگر چه این جا شهری پرسرو صدا با هوایی الوده است اما زیبایی های خودش را از دست نداده و با داشتن فضایی سرسبز و گیاهان گرمسیری جلوه ای زیبا و چشم نواز دارد.مشهورترین خیابان توریستی این شهر " کائو سان " بوده که می توانید در ان خریدی ارزان 

داشته باشید و غذاهای خوشمزه ای بخورید و از کلوپ های شبانه ان استفاده کنید. 



1- جزیره های تایلند 

جزیره های تایلتد به واسطه داشتن سواحل زیبا در جهان مشهورند.این شهرت به واسطه مناطر طیبا و فضای ارام و دل نشینی است که در این جزایر حکم فرماست. 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








این وبلاگ صرفا جهت ثبت لینک ایجاد شده است ، وب سایت ( وبلاگ ) هایی که تمایل به ثبت و یا تبادل لینک دارند میتوانند با استفاده از بخش نظرات نسیت به ثبت لینک اقدام نمایند . شاهد